Saturday, December 8, 2007

NIKMAT KESATUAN

Pening kepala memikirkan gelagat orang di sekeliling.. Ikutkan hati.. nak je aku pergi ber’uzlah kat mana-mana.

Aku bukanlah jenis ’mat stadi’. Memang jenis malas belajar.Masalah hati banyak ni. Ya Allah! Moga Engkau ampuni hamba MU yang hina ni..so, akibatnya banyak la masalah dalam pelajaran.Banyak tak cover, tak faham dll

Dalam hati bercelaru fikirkan stadi, masalah umat kena fikir jugak... hmmm.. membuatkan aku makin pening. Entah la. Aku memang bukan orang yang baik. Jahat ni.

Baru nak berjinak-jinak pakai kopiah balik. Tapi syukur, sejahat-jahat hati aku ni masih ade jugak la ruang hati aku ni nak fikir masalah ummat.

Takut gak baca dan dengar hadith Nabi SAW, “Barangsiapa yang tidak mengendahkan hal-hal ummat kami, maka mereka bukan dari kalangan kami”.(au kama qal) Ish! Bahaya giler la kalau Rasulullah SAW tak mengaku aku ni ummat Baginda.

Dalam hati terfikir, alangkah bahagianya hidup ni kalau semua umat Islam SATU FIKRAH SATU AMAL.. opss! Aku bukan cakap pasal perbezaan pendapat @ khilaf ulamak pasal fiqh ye. Khilaf Ulamak Fiqh tu kan satu rahmat yang Allah berikan. Memudahkan ummat untuk melakukan ibadat selagimana tidak lari dari usul syariah Islamiyyah..

TAPI, kalau perkara-perkara dakwah, gerak kerja semua nak berpecah... Bukan ke MUSIBAH tu.. apatah lagi wujub pulak fenomena CELA MENCELA,KUTUK MENGUTUK dan BOIKOT MEMBOIKOT..

Nak salahkan orang.. Aku pun same...

Nak salahkan orang.. normal la akhir zaman

Nak salahkan orang…ish, teruknya aku.. asyik salahkan orang..

Habis.. SALAH SIAPA???

Aku menulis kerana aku tahu, walaupun aku ni jahat, aku masih ade akal yang waras untuk melaksanakan amanah.Cuma cabarannya memang sangat banyak. Aku ingin BAHAGIA BERSAMA KESATUAN DALAM ISLAM!!!!

No comments: